نرده های شیشه ای لمینت شده

نرده شیشه ای لمینت

انتخاب بین پانل های شیشه ای سکوریت شده و لمینت مرحله مهمی در خرید سیستم نرده شیشه ای است. این دو گزینه به طور گسترده در صنعت نرده شیشه ای در دسترس هستند، اما اکثر مردم نمی توانند بین این دو تفاوت قائل شوند. ابتدا، قبل از اینکه به جزئیات بیشتر بپردازیم، پاسخ آسان را به شما می دهیم. اگر به دنبال نرده شیشه ای برای یک پروژه مسکونی هستید، معمولاً از شیشه سکوریت استفاده می کنید. اگر پروژه تجاری باشد، تقریبا همیشه از نرده شیشه ای لمینت استفاده خواهید کرد. این به دلیل قوانین ساختمانی است. به دنبال چیزی بیش از ورقه ورقه ای و نرم شده، در مورد انواع شیشه بیشتر بدانید.

 نرده شیشه ای لمینت
نرده شیشه ای لمینت

طبق آخرین قوانین بین المللی ساختمان، شیشه لمینت برای تمام پروژه های تجاری مورد نیاز است، اما برای پروژه های مسکونی سکوریت کافی است.

مواقعی وجود دارد که توصیه می کنیم از شیشه های لمینت در موقعیت های مسکونی استفاده کنید، مانند زمانی که شیشه بر روی فضایی که به خوبی سفر می کنید یا پیاده روی آویزان است. همچنین شایان ذکر است که ما شاهد بسیاری از مناطق در فلوریدا و سایر مناطق طوفان هستیم که برای کاربردهای بیرونی به شیشه های چند لایه نیاز دارند. ما همیشه توصیه می کنیم برای تأیید شرایط شهر خود، با مسئول کد محلی خود تماس بگیرید.

شیشه لمینت چیست؟

اگر ماشین یا کامیون دارید، احتمالاً با شیشه های سکوریت آشنا هستید. در اکثر شیشه های کناری خودروها استفاده می شود. شیشه های سکوریت قوی و مقاوم در برابر ترک خوردن و شکستن هستند - فقط به سنگ ها و سنگریزه های کوچکی فکر کنید که به طور روزانه بر روی پنجره های مردم برخورد می کنند.

در موارد نادری که شیشه سکوریت می‌شکند، نه تنها می‌شکند، بلکه به میلیون‌ها قطعه کوچک تبدیل می‌شود. احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که یک فنجان شیشه ای یا ظرف دیگری را در نقطه ای به زمین بیاندازید و دیده باشید که به چند تکه چاقو مانند شکسته شده است. این نوع شیشه سکوریت نمی‌شود، به این معنی که بسیار راحت‌تر می‌شکند (شیشه سکوریت شده 5 تا 7 برابر قوی‌تر از شیشه‌ای است که در ظروف استفاده می‌شود) و در هنگام شکستن خطرات ایمنی ایجاد می‌کند.

وقتی صحبت از نرده شیشه ای می شود، استفاده از شیشه سکوریت کاملا ضروری است. تصور کنید یک صفحه شیشه ای به ضخامت 8 تا 10 میلیمتر از لبه بالکن شکسته شده و می افتد. اگر کسی در زیر آن منطقه راه می‌رود، ترجیح می‌دهد با میلیون‌ها تکه شیشه کوچک باران شود تا خرده‌های بزرگ. هنگام استفاده از شیشه سکوریت، صفحات شیشه ای ممکن است شکسته شوند و خطر سقوط را ایجاد کنند. ما معمولاً استفاده از سیستم‌های شیشه‌ای قاب‌دار را توصیه می‌کنیم که از نرده‌ای متصل به ستون‌ها در هنگام استفاده از شیشه سکوریت استفاده می‌کنند. این یک اقدام ایمنی اضافی است که تضمین می‌کند در صورت شکسته شدن شیشه همچنان یک نرده محافظ در جای خود وجود دارد.

قرآیند ساخت شیشه سکوریت؟

پانل های شیشه ای باید تا دمای بسیار بالا (معمولاً حدود 1100 درجه فارنهایت) گرم شوند و سپس بلافاصله تحت خنک شدن سریع قرار گیرند تا نرم شوند. یک اجاق حرارتی مخصوص استفاده می شود که دارای مجراهای هوای اجباری برای خنک سازی سریع است. هنگامی که شیشه گرم شد، نمی توان آن را برش داد یا اندازه آن را تغییر داد زیرا باعث می شود کل صفحه شیشه ای خرد شود.

شیشه لمینت نرده

شیشه لمینت قوی ترین و ایمن ترین گزینه پانل شیشه ای در بازار نرده های معماری است. و همانطور که قبلاً با شیشه سکوریت آشنا بودید، احتمالاً با شیشه لمینت نیز آشنا هستید. تقریباً تمام شیشه‌های جلوی خودروها با شیشه‌های چند لایه ساخته شده‌اند. شیشه لمینت از دو صفحه شیشه ای سکوریت شده تشکیل شده است که با یک لایه به هم چسبیده اند. این لایه میانی تضمین می کند که اگر یکی یا هر دو پانل شیشه سکوریت شکسته شود، قاب پانل شیشه سالم می ماند. به شیشه جلویی اتومیبل فکر کنید که در آن شکاف ایجاد می‌شود: شیشه جلوی اتومبیل تقریباً همیشه می شکند، اما در خود فرو نمی‌رود یا ساختار خود را از دست نمی‌دهد.

دو نوع اصلی از لایه های میانی مورد استفاده در نرده های شیشه ای لمینت معماری وجود دارد: اتیلن-وینیل استات (EVA) و  (SGP). به طور کلی، ما فقط استفاده از EVA را برای نرده شیشه ای لمینت در ساختمان های شهری و استفاده از SGP در ساختمان های ساحلی را توصیه می کنیم. اگر علاقه مند به استفاده از سیستم شیشه بدون قاب هستید، همانطور که در زیر مشاهده می کنید، توصیه می کنیم از شیشه های چند لایه استفاده کنید. این یک اقدام احتیاطی اضافی است که تضمین می کند، اگر سیستم شیشه شما ترک کند، هیچ کس از پانل های شیشه ای سقوط نخواهد کرد

 

.Copy right © 2017-2024. All right reserved.