نرده شیشه ای اکسپوز - نرده شیشه ای روکار

نرده شیشه ای روکار

برای ساخت یک دیواره محافظ تمام شیشه ای در فضای بالکن، راه پله، روف گاردن و تراس از نرده شیشه ای روکار استفاده می شود. آنچه در اجرای این مدل بسیار اهمیت دارد تراز بودن کف سازه است که بوسیله پروفیل آلومینیومی یو شکل تمام پنل های شیشه ای در یک راستا و با یک تراز در چای خود ثابت و محکم می شوند. نرده شیشه ای اکسپوز پس از اتمام مراحل کف سازی اجرا می شود.

این مدل جانپناه شیشه ای با نام نرده شیشه ای روکار نیز شناخته می شود. ایمنی و زیبایی این نوع نرده باعث شده استقبال بیشتری برای استفاده از آن در ساختمان های عمومی و تجاری شود. در اجزا اصلی این مدل هیچ پایه فلزی عمودی وچود ندارد و نمای کلی کار به صورت یک دیواره تمام شیشه ای دیده می شود.

نرده شیشه ای اکسپوز

ارتفاع پروفیل آلومینیومی اکسپوز در این مدل بین 8 تا 15 سانتیمتر است که بر اساس ارتفاع تمام شده کار و طول پنل های شیشه ای انتخاب می شود. به منظور یکدست دیده شدن محل این پروفیل ها در اتتهای مراحل نصب نرده شیشه ای یک کاور آلومینیومی برروی این پروفیل ها قرار خواهد گرفت.

نوع شیشه در این مدل لمینت است که در ضخامت های 16، 18 و 20 میلیمتر تولید می شود. دستگیره ای که بر روی شیشه ها در این مدل کار گذاشته می شود تنوع زیادی دارد و معمولا از جنس آلومینیوم یا استیل است.

نرده شیشه ای اکسپوز یا نرده شیشه ای روکار چیست؟

نرده شیشه ای روکار اکسپوز سیستم خاصی از براکت های آلومینیومی یو شکل است که پروفیل‌های نگهدارنده پنل های شیشه سکوریت و لمینت روی کف نصب می‌شوندنرده شیشه‌ای اکسپوز روکار در تراس بالکن راه‌پله و دور استخر به‌عنوان حفاظ شیشه ایمنی کار گذاشته می‌شود. استفاده از شیشه‌های شفاف در این مدل به بهبود روشنایی فضای داخلی و ایجاد یک حفاظ شفاف بدون مانع در نمای بیرونی ساختمان کمک می‌کند .

انواع شیشه نرده اکسپوز

تعیین ویژگی شفافیت یا رنگ‌بندی شیشه‌ها در سیستم حفاظ شیشه روکار براساس مکان اجرا و نوع کامپوزیت های نگهدارنده تعیین می‌شود. بر اساس کاربرد نرده شیشه‌ای روکار و مکان استفاده آن نوع شیشه سکوریت در ضخامت‌های هشت تا دوازده میلی‌متر برای ساختمان‌های مسکونی در راه‌پله و شیشه لمینت دولایه با pvb یک‌ونیم میلی‌متر برای بالکن و راه‌پله ساختمان های عمومی.

در ساخت حفاظ شیشه‌ای روکار هیچ محدودیتی در استفاده از انواع شیشه‌های سکوریت و لمینت با ضخامت‌های استاندارد نیست تنها نکته مهم که باید رعایت شود انتخاب پروفیل کامپوزیت نگهدارنده متناسب با ضخامت و ارتفاع شیشه‌ها است.

نرده شیشه ای روکار

انواع کامپونت نرده شیشه ای اکسپوز

کامپونت های پروفیل یو شکل از جنس آلومینیوم مقاوم و سخت به‌همراه یک کاور روی آن در ابعاد متنوع برای نرده شیشه‌ای اکسپوز روکار ساخته می‌شود. به‌صورت کلی پروفیل کامپونت در این سیستم در دو نوع طراحی و تولید می‌شود که عبارت‌اند از :

  1. کامپونت‌های مقطع در ابعاد ۱۵ سانتی‌متر تا ۲۵ سانتی‌متر که در فواصل منظم روی کف کار گذاشته می‌شوند و یک کاور آلومینیومی یا استیل روی آن‌ها را می‌پوشاند.
  2. کامپوزنت های یو شکل به طول سه تا شش متر که یک پروفیل سرتاسری است و بیشتر برای شیشه‌های سکوریت با ضخامت ده میلی‌متر کاربرد دارد .

انواع نرده شیشه ای اکسپوز روکار

بر اساس نوع کامپونت و شیشه‌های مورداستفاده در این سیستم دو نوع حفاظ شیشه‌ای روکار وجود دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم .

نرده شیشه ای روکار مدل الگانس        

در این نوع قطعات و اجزای پایه پروفیل یو شکل یا همان کامپونت ها که وظیفه نگهداری پنل های شیشه‌ای را دارند در اندازه‌های طولی پانزده و بیست و پنج سانتی‌متری برش خورده و به وسیله پیچ‌ها و گوه های مخصوص به‌همراه لاستیک‌های ضربه‌گیر توسط بولت های فولادی روی کف متصل شده و شیشه داخل شیار آن‌ها با رگلاژ و محکم کردن اتصال فکی متحرک محکم و ثابت می‌شود.

نرده شیشه ای روکار

نرده شیشه ای روکار مدل  u cahnel

در این سیستم نرده شیشه‌ای اکسپوز یک پروفیل سرتاسری یو شکل به طول سه و شش متر برای مهار وزن پانل‌های شیشه سکوریت رویه کف به وسیله بولت های فولادی نصب می‌شود داخل این پروفیل گوه های مخصوصی است که پس‌از نصب پنل ها قرار داده می‌شود تا آن‌ها را در جای خود محکم و ثابت نگه دارد سرعت اجرا در این مدل بسیار بالا و نصب آن با سهولت انجام می‌شود .

اجزای اصلی نرده شیشه ای اکسپوز

به‌صورت استاندارد در یک سازه حفاظ شیشه روکار یا اکسپوز اجزای تعریف‌شده مشخصی شامل موارد زیر وجود دارد.

  • پروفیل یا کامپونت که نگهدارنده شیشه.
  • قوه‌ها و لاستیک‌های ضربه‌گیر .
  • پیچ‌های مخصوص رگلاژ .
  • برج‌های اتصال‌دهنده .
  • شیشه‌های سکوریت و لمینت .
  • دستگیره یا هند ریل روی شیشه .
نرده شیشه ای روکار

مراحل اجرا و ساخت نرده شیشه ای اکسپوز

آغاز مراحل نصب نرده شیشه‌ای اکسپوز با بازدید کارشناسان ورزش شروع می‌شود. پس‌از بررسی انجام‌شده از محل و توجه به سازه اصلی از نظر نیاز به زیرسازی یا عدم آن نوبت به تعیین نوع شیشه و کامپوزیت مناسب آن می‌رسد .

با پایان مراحل کف‌سازی کامپوزنت های نگهدارنده در فاصله‌های استاندارد روی کف کار گذاشته می‌شود تا با اتمام کار در این مرحله اندازه برداری نهایی برای تهیه نقشه برش پنل های شیشه‌ای انجام شود .

پس‌از آماده شدن پنل ها آن‌ها را داخل کامپونت های آلومینیومی نگهدارنده شیشه قرار می‌دهم و به وسیله قوه و پیچ‌های مخصوص این پنل های شیشه‌ای را در یک خط تراز تنظیم می‌کند مراحل نصب نرده شیشه‌ای اکسپوز به‌ترتیب زیر عبارت است از :

  1. اندازه برداری 
  2. نصب پروفیل‌های یو شکل 
  3. ساخت شیشه‌ها 
  4. نصب پنل های شیشه‌ای داخل کامپونت ها
  5. رگلاژ نهایی و تراز کار
  6. قرار دادن کاور آلومینیومی روی کامپونت ها
  7. اجرای ریل یا دستگیر 
نرده شیشه ای اکسپوز

مزیت نرده شیشه ای روکار

بیشترین مزیت در استفاده از این مدل امکان تعویض پنل ها و قطعات آسیب‌دیده است. مزیت دیگر نرده شیشه روکار اکسپوز عدم وجود هیچ پایه یا ستون عمودی که مانع دید شود وجود استانداردهای دقیق در نحوه اجرای آن که در مجموع می‌توان موارد مشخصی را به‌عنوان مزیت‌های نرده شیشه‌ای اکسپوز روکار نام برد که عبارت‌اند از :

  • ایمنی بالا 
  • ظاهر مدرن 
  • مکان تعویض اجزاء 
  • استاندارد مشخص در طراحی و نصب

قیمت نرده شیشه ای روکار یا اکسپوز

قیمت هر مدل نرده شیشه‌ای اکسپوز براساس کیفیت و نوع شیشه‌ها پروفیل‌های کامپونت نگهدارنده هندریل یا دست‌انداز روی شیشه و هزینه ساخت و نصب مشخص می‌شود. اگر با مشاوران آکات گلس تماس بگیرید اطلاعات کلی از نحوه ثبت سفارش و لیست قیمت نرده شیشه‌ای اکسپوز را در اختیار شما قرار می‌دهند. ما در ادامه این صفحه جدول حدودی قیمت نرده شیشه‌ای روکار را برای شما قرار داده‌ایم و با مشاهده صفحه قیمت نرده شیشه ای اطلاعات کلی از نحوه قیمت گذاری این مدل بدست آورید.

 

.Copy right © 2017-2024. All right reserved.