نرده شیشه ای سکوریت

نرده شیشه ای سکوریت شده چیست؟

هدف از اجرای نرده شیشه ای سکوریت ایجاد ایمنی، استحکام و امنیت بیشتر است. در طول فرآیند تولید، شیشه سکوریت، پنل ها از قبل جدا شده و به اندازه مشخص برش داده شده، و در معرض حرارت بالا قرار می گیرد و سپس سریع خنک می شود. پس از سکوریت کردن، شیشه را دیگر نمی توان برش داد، لبه آن را دیاموند کرد، سوراخ کرد و به جز مات کردن و لمینیت کردن کاری اضافه روی آن انجام داد. برای ساخت نرده شیشه سکوریت پنل ها ابتدا برش داده شده و عمل آوری می شود سپس در کوره حرارتی قرار می گیرد.

 نرده شیشه ای سکوریت
نرده شیشه ای سکوریت

در کوره شیشه تا دمای 700 درجه سانتیگراد گرم می شود، سپس از طریق کنترل کامپیوتری به قسمت خنک کننده منتقل می شود که در آن با هوای پرفشار به سرعت خنک می شود. این سرد شدن سریع باعث وارد شدن فشار زیاد در شیشه می شود و در نتیجه هسته آن تحت فشار باقی می ماند. اگرچه ویژگی های فیزیکی بدون تغییر باقی می مانند، اما کشش های اضافی ایجاد شده در داخل شیشه، استحکام حرارتی و مکانیکی آن را افزایش می دهد.

مزایای پانل نرده شیشه ای سکوریت

  • ایمنیی - احتمال شکستن شیشه سکوریت بسیار کم است، اما در صورت شکستن به قطعات کوچک تبدیل می شود و در نتیجه خطر صدمات را تا حد زیادی کاهش می دهد .
  • استحکام - شیشه سکوریت استحکام مکانیکی بالایی دارد و 4 تا 5 برابر محکم‌تر از شیشه‌های غیرتمپر شده با همان ضخامت است. این به دلیل کشش ایجاد شده در طول بازپخت است. همچنین استحکام حرارتی بیشتری نسبت به شیشه معمولی دارد و می تواند اختلاف دمای 250 درجه سانتی گراد را تحمل کند. در دماهای 70- تا 300 درجه سانتی گراد پایدار است.
  • امنیت - شکستن شیشه های سکوریت شده بسیار دشوارتر از شیشه های شناور یا چند لایه است.
  • صدا - شیشه سکوریت دارای ویژگی های عایق صوتی مشابه شیشه های یکپارچه معمولی است.
  • کنترل خورشیدی - شیشه سکوریت شده همان کیفیت خورشیدی را حفظ می کند، مانند شیشه ای که در معرض آنیل قرار گرفته است.

انواع شیشه نرده سکوریت

شیشه های نرده سکوریت را می توان در رنگ های مختلف رنگ آمیزی کرد. فن آوری تولید شیشه های رنگی شبیه به فناوری شناور بی رنگ است زیرا در ابتدای فرآیند تولید آن اکسیدهای فلزی به مواد اولیه اصلی اضافه می شود که امکان تغییرات رنگی مربوطه را فراهم می کند - سبز، آبی، خاکستری، برنزی. علاوه بر مزایای ارائه شده توسط زیبایی‌شناسی متمایز، شیشه‌های فلوت رنگی عمدتاً برای کاهش گرمای خورشیدی، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و بازتاب‌های داخل ساختمان طراحی شده‌اند.

شیشه‌های فلوت رنگی با جذب انرژی خورشیدی ویژگی‌های خود را به دست می‌آورند، بنابراین گاهی به آن شیشه‌های جاذب حرارت نیز می‌گویند. این کیفیت جذب گرما به این معنی است که شیشه تحت فشار حرارتی است، بنابراین برخی از محصولات ضخیم تر یا تیره تر ممکن است نیاز به گرم شدن داشته باشند تا از شکستگی در اثر تنش حرارتی جلوگیری شود.

ویژگی های نرده شیشه ای سکورت با شیشه رنگی

  • شیشه خاکستری - با انتقال نور کم و کنترل خوب خورشیدی و انعکاس مشخص می شود.
  • شیشه رنگی برنزی - شیشه رنگی برنزی برای کاهش گرما و انعکاس خورشید طراحی شده است، اما همچنین برای ایجاد گذر نور بیشتر بر خلاف آنچه که شیشه خاکستری ارائه می دهد، طراحی شده است.
  • شیشه سبز - شیشه سبز در ابتدا در صنعت خودرو استفاده می شد زیرا دارای خواص انتقال نور بسیار بالایی است. با این حال، سایه‌های سبز مدرن عملکرد خورشیدی بهتری با عبور نور بهتر از سایه‌های خاکستری و برنزی ارائه می‌دهند.
  • شیشه آبی تیره - شیشه آبی تیره جایگزین شیشه خاکستری و برنزی است و خواص مشابهی دارد.
  • شیشه آبی روشن - اگر به شیشه ضخیم تر با انتقال نور بالا نیاز دارید، شیشه آبی روشن ایده آل است.

 

.Copy right © 2017-2024. All right reserved.