نرده شیشه ای

نرده شیشه ای چیست؟

نرده شیشه ای که به نام های جان پناه شیشه ای و هندریل شیشه ای شناخته می شود یکی از سیستم های حفاظ شیشه ای سکوریت و لمینت است. که برای افزایش ایمنی و زیبایی در راه پله و بالکن ، تراس ، روف گاردن در فضای بیرون و داخل ساختمان های تجاری، مسکونی و ویلاهای مدرن اجرا می شود.

انواع نرده شیشه ای آکات گلس به عنوان یک سیستم تمام شیشه ای مدرن، زیبا و ایمن جایگزین حفاظ و نرده های قدیمی است و با داشتن ظاهر شفاف و زیبا از استحکام و امنیت بسیار بالا در برابر فشار بیرونی و برخورد با ضربه شدید برخوردار است و در برابر شک های حرارتی در تغییرات دما دچار هیچ مشکلی نمی شود و یک حفاظ شیشه ای شفاف را بدون هیچ مانع ای در اختیار شما قرار می دهد

نرده شیشه ای دقیقا چیست؟ در ساخت نرده های شیشه ای معمولاً از شیشه سکوریت شده استفاده می کنند. فرآیند سکوریت کردن، استحکام ساختاری شیشه را افزایش می دهد و از ترک خوردگی و آسیب جلوگیری می کند. بسیاری از سازندگان خانه های مدرن به دلیل پتانسیل طراحی ظریف ، قابل تنظیم و نگهداری آسان به نرده های شیشه ای روی می آورند.

نرده شیشه ای با طراحی شیک، تعمیر و نگهداری کم و پتانسیل سفارشی سازی عالی است. راه پله ها، بالکن ها، ووید ها و استخرها همگی مکان های عالی برای استفاده از نرده های شیشه ای هستند.

سیستم های نرده شیشه ای نه تنها همه کاره و زیبا هستند، بلکه یک راه حل عملی برای طراحی مدرن نیز هستند. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است به نصب سیستم نرده شیشه ای در خانه یا محل کار فکر کنید.

نرده شیشه ای

لیست قیمت نرده شیشه ای آکات گلس

هزینه نهایی قیمت فروش نرده شیشه ای بسیار مهم است و معمولاً زمان اجرای حفاظ شیشه ای در یک ساختمان آخرین مرحله می باشد. تعیین نوع نرده به اندازه زیادی به بودجه خریدار و مشخصات فنی در طرح نهایی پروژه بستگی دارد.
قیمت نرده شیشه ای یا جان پناه بر اساس ابعاد پروژه شامل طول و ارتفاع نرده ، نوع و ضخامت شیشه ، جنس و کیفیت قطعات و اتصالات نگهدارنده شیشه و نیاز یا عدم نیاز به اجرای زیرسازی تعیین می شود.

قیمت نرده شیشه ای در راه پله به دلیل شکل لوزی پنل ها و پرت جام های شیشه ای نسبت به قیمت نرده شیشه ای بالکن و هر سطح صاف دیگر بیشتر استبه منظور آشنایی شما با لیست قیمت نرده شیشه ای یک جدول در ادامه این صفحه قرار داده شده است.

لیست قیمت نرده شیشه ای

مدل نرده شیشه ای

قیمت به تومان می باشد

شیشه لمینیت

شیشه سکوریت

قیمت نرده شیشه ای بالکن

3800000

2950000

قیمت نرده شیشه ای راه پله

4900000

3500000

قیمت نرده شیشه ای تراس

3800000

2950000

قیمت نرده شیشه ای استخر

3650000

2900000

قیمت نرده شیشه ای اکسپوز

4300000

2800000

قیمت هندریل شیشه ای اسپیگات

3750000

2850000

قیمت نرده شیشه ای فیکس پوینت

4100000

3750000

  * قیمت نرده شیشه ای در راه پله بر حسب متر و در بالکن متر مربع می باشد.

  * قیمت نرده شیشه ای (با محاسبه هزینه لوله و پروفیل استیل و آلومینیوم دستگیر، یراق آلات و اتصالات، شیشه ، نصب) محاسبه می باشد.

  * هزینه حمل و نقل شیشه به صورت جداگانه محاسبه می گردد.

  * برای اطلاع از قیمت بروز انواع هندریل شیشه ای با ما تماس بگرید

سیستم نرده شیشه ای بر اساس دیدگاه خریدار و شرایط هر پروژه به عنوان یک حفاظ زیبا، ایمن و شفاف در راه پله ، تراس، بالکن و دور استخر در ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری نصب می شود . در این صفحه به بررسی و معرفی انواع نرده شیشه ای و مزایای هر کدام می پردازیم و قیمت نرده شیشه ای را برای هر مدل پیشنهاد می دهیم‌.

نرده شیشه ای

سازه های نرده شیشه ای

با پیشرفت فناوری ساخت شیشه های ایمن و زیبایی خاصی که شیشه به نمای بیرونی و فضای داخلی ساختمان می دهد بسیاری از طراحان و ساختمان سازان توجه زیادی به استفاده از شیشه به عنوان نرده شیشه ای در فضای داخلی و نمای بیرونی ساختمان دارند و از آن به عنوان یک سازه شیشه ای مدرن در ساختمان سازی استفاده می کنند.
به سبب شفافیت ذاتی شیشه در مقایسه با متریال دیگر، معماران در بیشتر پروژه ها با هدف افزایش روشنایی و نور محیط و بهبود وسعت فضای دید ، نرده شیشه ای را جایگزین نرده های آهنی ، سنگی و چوبی کرده اند. ویژگی های منحصر به فرد این نرده ها دلیل کافی برای انتخاب آنها به عنوان نرده و حفاظ در یک پروژه را می دهد‌ به سبب ساخت شیشه های سکوریت و لمینت مقاوم این سیستم های حفاظ شیشه ای از ایمنی و استحکام بالایی برخوردار هستند. نرده های شیشه ای آکات لاس با بهترین متریال با نمایی بسیار زیبا جلوه خاص و شیکی را به هر ساختمانی می بخشند. با توجه به مقدمه ای که گفته شد انواع سازه های نرده شیشه ای به ترتیب زیر می باشد.

  1. سازه نرده شیشه ای اکسپوز(روکار)
  2. سازه نرده شیشه ای دفنی(توکار)
  3. سازه نرده شیشه ای فیکس پوینت
  4. سازه نرده شیشه ای اسپیگات و اسپیگوت
  5. سازه نرده شیشه ای فین گلس
  6. سازه نرده شیشه ای الگانس

انواع نرده شیشه ای آکات گلس

نرده شیشه ای، هندریل و جان پناه شیشه ای مدل های متنوع و کاربردی دارد که بر اساس شرایط هر مکان و سلیقه خریدار در ساختمان اجرا می شود. در ادامه به معرفی انواع نرده شیشه ای آکات گلس می پردازیم .

نرده شیشه ای اکسپوز روکار

نرده شیشه ای اکسپوز روکار

جان پناه یا نرده شیشه ای اکسپوز به عنوان ایمن ترین سیستم هندریل شیشه ای روکار یکی از محبوب ترین ها در این محصولات می باشد. همان طور که از نام این مدل مشخص است اجرای آن پس از پایان مراحل کف سازی انجام می شود و تمام اجزای آن روکار و قابل مشاهده است.

نرده شیشه ای اکسپوز روکار در تمام ساختمان ها برای حفاظ یا نرده بالکن، تراس، روف گاردن و راه پله استفاده می شود. در زمان اجرای این مدل حتما کف تراز باشد تا جام یا پنل های شیشه ای در یک خط مستقیم قرار بگیرند. در مدل اکسپوز روکار از پروفیل های یو شکل آلومینیومی برای تراز و ثابت نگهداشتن دیواره های شیشه ای استفاده می شود. پروفیل های اکسپوز آلومینیومی به دو مدل طراحی شده اند.

  1. پروفیل اکسپوز کامپونتی : در این مدل کامپونت ها در فواصل مشخص به صورت جداگانه روی زمین نصب می شوند و با یک کاور از ورق آلومینیومی سرتاسری روکش می شوند.
  2. پروفیل های یوچنل : این مدل پروفیل به شکل حرف u در زبان انگلیسی طراحی شده و طول هر پروفیل ۶ متر است‌ پروفیل یو چنل برای شیشه های سکوریت تا ضخامت ۱۲ میلیمتر طراحی شده اند‌.

براساس استاندارهای ایمنی مشخصات شیشه در مدل نرده شیشه ای روکار از نوع سکوریت و لمینت با صخامت های ۱۲، ۱۴، ۱۶ میلیمتر است‌. در ساختمان های عمومی با میزان تردد بالا حتما از شیشه های سکوریت و لمینت شده دو لایه در این مدل استفاده می شود‌. اما در مکان ها و ساختمان های خصوصی مانند ویلاها از شیشه سکوریت با ضخامت های ۱۰ و ۱۲ میلیمتر نیز می توان در مدل اکسپوز استفاده شود.

برای هماهنگی بیشتر بین دکوراسیون و نمای ساختمان در این مدل از شیشه ای رنگی و طرح دار سند بلاست به همراه قطعات آلومینیوم با رنگ های نقره ای، طلایی، برنزی و مشکی استفاده می شود.

برای مشاهده تصاویر و مطالب بیشتر نرده شیشه ای اکسپوز وارد این صفحه شوید.

مکان نصب نرده شیشه ای اکسپوز روکار

از این سازه حفاظ شفاف تقریبا بدون هیچ محدودیتی در تمام مکان ها می توان استفاده کرد. تنها در راه پله باید زیرسازی آهنی مناسب این مدل انجام شود. مکان نصب نرده شیشه ای اکسپوز در راه پله، بالکن و تراس، دور استخر، پشت بام و روف گاردن است.

نرده شیشه ای دفنی و توکار

نرده شیشه ای دفنی و توکار

نحوه اجرای این مدل نرده شیشه ای مانند سیستم نرده اکسپوز روکار است اما یک تفاوت مهم دارد و آن اجرای کامپونت آلومینیومی با ارتفاع و عمق بیشتر در داخل زمین است. در واقع قبل از اتمام مراحل کف سازی در نصب نرده شیشه ای دفنی باید پروفیل های آلومینیومی نگهدارنده پنل های شیشه ای در داخل کف زمین کار گذاشته شوند و پس از آن مراحل کف سازی تکمیل شود.
مزیت اصلی این مدل پنهان بودن تمام اجزا و اتصالات فلزی آن در داخل زمین است‌‌. در نرده دفنی تنها یک دیواره تمام شیشه ای که از داخل زمین بیرون آمده دیده می شود در واقع نرده شیشه ای توکار یک نماد از طراحی مدرن است‌.

ظاهر مدرن و مینیمالیستی نرده شیشه ای دفنی توجه طراحان را به خود جلب کرده اما نکته مهم در انتخاب این مدل برای یک پروژه ایمنی بسیار بالای آن است. زیرا در این روش از شیشه های سکوریت و لمینت به ضخامت حداقل ۱۶ میلیمتر با یک لایه pvb به ضخامت ۱/۵ میلیمتر استفاده می شود که امنیت نرده شیشه ای دفنی را بسیار افزایش داده است. از جان پناه یا هندریل دفنی در ساختمان های عمومی و خصوصی نظیر هتل ها، مراکز تجاری، فرودگاه ها و ویلاها و .‌‌‌‌...... غیر استفاده می شود.

برای مشاهده تصاویر و مطالب بیشتر نرده شیشه ای دفنی وارد این صفحه شوید.

محل نصب نرده شیشه ای دفنی

اجرای سیستم توکار حتما قبل از کف سازی باید انجام شود و هیچ محدودیتی در محل نصب نرده شیشه ای دفنی وجود ندارد به شرط آنکه مکان اجرای آن زیرسازی لازم را داشته باشد. به طور کلی این سیستم حفاظ شیشه ای در محل های مشخصی از ساختمان قابل نصب است که عبارتند از: پشت بام، روف گاردن، راه پله، بالکن وتراس، دور استخر.

نرده شیشه ای فیکس پوینت

نرده شیشه ای فیکس پوینت

هندریل و حفاظ شیشه ای با اتصالات نقطه ای سیستم مدرن و جدیدی است که برای مکان هایی با محدودیت فضا طراحی شده و با نام نرده شیشه ای فیکس پوینت شناخته می شود‌. در این سیستم نرده، پنل های شیشه ای در چند نقطه مشخص سوراخ شده تا بوسیله اتصالات نقطه ای به سازه اصلی ساختمان متصل شوند. اصلی ترین موردی که در زمان اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت اهمیت دارد ، نقشه برداری دقیق محل سوراخ کاری پنل های شیشه ای و نقطه نصب اتصالات فیکس پوینت به بدنه اصلی سازه ساختمان است‌. زیرا کوچکترین خطای محاسباتی خسارت زیادی وارد خواهد کرد.
توجه به نوع زیرسازی مورد نیاز برای اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت بخش مهم دیگری است که در این سیستم بسیار مهم است. به صورت استاندارد باید در محل قرار گرفتن اتصالات فیکس پوینت یک زیر سازی آهنی از پروفیل ۳۰در۶۰ یا ۴۰ در ۸۰ میلیمتر انجام شود‌‌. با ساخت این زیرسازی استحکام و ایمنی نرده شیشه ای فیکس پوینت افزایش چشم گیری پیدا خواهد کرد. در این محصول از یراق آلات و اتصالات دکمه ای شکل با آلیاژ های استیل، آلومینیومی و آهنی استفاده می شود. شیشه های به کار رفته در حفاظ های آن از نوع سکوریت و لمینت است‌.

برای مشاهده تصاویر و مطالب بیشتر نرده شیشه ای فیکس پوینت وارد این صفحه شوید.

مکان اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت

از نظر مکان نصب این مدل هیچ نوع مشکلی در اجرای آن وجود ندارد به شرط آنکه زیرساخت محل اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت به خوبی آماده سازی شده باشد. اگر محاسبه دقیق محل اتصال یراق آلات نگهدارنده شیشه ها fix point به درستی انجام شود دیگر مشکل برای تکمیل سازه این حفاظ شیشه ای وجود ندارد .نرده شیشه ای فیکس پوینت بسیار زیبا است و برای مکان هایی با محدودیت فضا کاربردی می باشد. این محصول در راه پله، تراس، بالکن و روف گاردن قابل اجرا است.

نرده شیشه ای اسپیگات

نرده شیشه ای اسپیگات

نرده شیشه ای اسپیگوت یکی از اقتصادی ترین، ایمن ترین و محبوب ترین مدل های جان پناه و هندریل حفاظتی در صنعت ساختمان است. نرده شیشه ای اسپیگات با پایه های فلزی به ارتفاع ۱۵ و ۳۰ سانتی‌متری از جنس استیل، آلومینیوم و آهن در رنگ های طلایی، نقره ای و مشکی به همراه شیشه های سکوریت به ضخامت ۸ و ۱۰ میلیمتر و شیشه های لمینت شده به صخامت های ۱۲ و ۱۶ میلیمتر ساخته می شود.
پایه های اسپیگات نگهدارنده شیشه ها در دو مقطع گرد و چهار گوش ساخته می شوند‌. مدت زمان اجرای مدل اسپیگات در مقایسه با دیگر مدل ها کوتاه تر است و اجرای آن به زیرسازی خاصی نیاز ندارد به همین دلیل از نظر قیمت از نرده های شیشه ای دیگر ارزان تر است.

ویژگی مهم در این محصول راحتی نگهداری و نظافت آن است. به دلیل فاصله چند سانتی‌متری که پنل های شیشه ای از کف زمین دارند امکان عبور آسان آب از زیر نرده وجود دارد به همین دلیل شستشوی آن بسیار آسان است. از نرده شیشه ای اسپیگوت یا اسپیگات در اطراف استخر ها و جلو بالکن ها و تراس ها بیشتر استفاده می شود.

برای مشاهده تصاویر و مطالب بیشتر نرده شیشه ای اسپیگات وارد این صفحه شوید.

مکان اجرای نرده شیشه ای اسپیگات

هندریل اسپیگات اجرای ساده ای دارد و عدم نیاز به زیرسازی در آن برای تمام بخش های ساختمان نصب می شود. این مزیت ها دلیل فروش بالای آن در بازار است‌. به طور کلی این سیستم حصار شیشه ای در مکان های زیر اجرا می شود.

  • راه پله
  • تراس و بالکن
  • استخر
  • پشت بام و روف گاردن

نرده شیشه ای فین گلس

نرده شیشه ای فین گلس

نرده شیشه ای فین گلس مدرن ترین و جدیدترین محصولات آکات گلس است که با ستون ها یا پایه های تمام شیشه ای به جای فلز یک حفاظ کامل شیشه ای را با ظاهر خاص و بسیار مدرن و کارآمد ایجاد کرده است. این مدل یک سازه از پایه های شیشه ای چند لایه و اتصالات عنکبوتی شکل از آلیاژ استیل ۳۰۴ و جام های شیشه ای است که از نظر زیبایی بی نظیر است و به عنوان نسل جدید سیستم های هندریل و جان پناه شناخته می شود.
پایه های شیشه ای در این مدل از چند لایه شیشه سکوریت و لمینت به ضخامت ۴۰ میلیمتر است‌ که‌ تمام نیروی وارد شده از طرف دیوار های شیشه ای را به کف زمین منتقل می کند. ظاهر و نمای این مدل بسیار مینمالیستی است

از مزیت های حفاظ و نرده شیشه ای راه پله و بالکن فین گلس امکان نصب ستون های شیشه ای به اشکال مختلف است زیرا شکل و ارتفاع این ستون ها قابل تغییر است و بر اساس شرایط و الزامات فنی و ایمنی هر پروژه تغییر  کند.

مکان اجرای نرده شیشه ای فین گلس

اجرای تخصصی و نگهداری آسان سازه فین گلس باعث شده توجه زیادی را به خود جلب کند و در ساختمان های لوکس و مدرن از آن استفاده شود. محل اجرا و نصب نرده شیشه ای فین گلس در راه‌پله، تراس و بالکن است.

نرده شیشه ای الگانس

نرده شیشه ای الگانس

نرده شیشه الگانس سیستم نرده مدرنی است که از سازه های مقاوم و سبک ساخته شده است. از ترکیب پروفیل های آلومینیومی آنودایز شده و شیشه های سکوریت به همراه هندریل بسیار ظریف و کارآمد ساخته می شود. نرده الگانس یک حفاظ ساده ایمن و زیبا است که به راحتی لوکس بودن را به ساختمان می افزاید.
این محصول به دلیل وجود یک پروفیل یک دست به شکل حرف u انگلیسی از استحکام لازم برای تحمل فشار وارده شیشه ها به کف برخوردار است و می توان از آن در پروژه های اقتصادی به جای مدل اکسپوز روکار استفاده کرد .در این نرده شیشه ای ارتفاع پروفیل آلومینیومی که در کف نصب می شود ۱۵ سانتی متر است این مدل با ظرافت و استحکام بالا شیشه سکوریت به ضخامت های ۸ و ۱۰ میلیمتر را به صورت عمودی در یک خط تراز ثابت نگاه می‌دارد. در نرده شیشه ای الگانس در فواصل شش متری باید یک پایه یا ستون آلومینیومی از پروفیل ۴۰ در ۴۰ یا ۷۰ در ۷۰ میلیمتر اجرا شود تا هندریل روی شیشه به آن وصل شود.

مکان نصب نرده شیشه ای الگانس

به دلیل نوع شیشه سکوریت تک لایه در این محصول محدودیت مکان وجود دارد. نرده شیشه ای الگانس بیشتر و تراز هایی با طول کمتر از ۶ متر اجرا میشود. زیرا فاصله بیشتر باعث سنگین تر شدن شیشه ها می شود و بر ایستایی و استحکام نرده تاثیر منفی میگذارد. در هر چه شکله یا پاگرد حتما ستون آلومینیومی نصب شود و در دیواری کناره کف پله ها یک پروفیل ۴۰ در ۸۰ میلیمتر آهنی به عنوان زیرسازی اجرا می شود.

نرده شیشه ای

استاندارد ایمنی نرده شیشه ای راه پله

راه پله مسیر تردد افراد بین طبقات است به همین دلیل حفظ ایمنی در آن بسیار مهم میباشد. نرده شیشه ای پله علاوه بر اینکه باید به بهبود نوردهی و روشنایی فضای راه پله کمک کند و در زیباتر شدن آن موثر باشد با یک هدف اصلی یعنی افزایش ایمنی در راه پله اجرا میشود.

بر اساس استانداردهای ساختمان سازی در زمان نصب این محصول باید نرده شیشه ای راه پله تمام الزامات ایمنی را داشته باشد. موارد و نکات فنی زیر باید توجه شود.

  1. ارتفاع تمام شده نرده شیشه ای پله نباید از ۹۰ سانتی متر کمتر باشد.
  2. در ساختمان های دو طبقه از شیشه سکوریت می توان استفاده کرد.
  3. در برج‌ها و ساختمان‌های با بیش از دو طبقه حتما باید از شیشه سکوریت لمینت دو لایه استفاده شود.
  4. تمام یراق آلات و اتصالات نرده شیشه باید ضد زنگ و مقاوم باشند.
  5. انجام زیرسازی باید از استحکام آن اطمینان حاصل شود.

مشخصات فنی نرده های شیشه ای

  1. اگر سیستم نرده شیشه ای بر اساس سازه انتخاب شود. نیروی وارده به دیواره های شیشه ای منتقل و از آن به کف و روی قطعات اصلی منتقل می شود. دز نرده شیشه ای باربر حتماً سکوریت و لمینت دو لایه با ضخامت ۱۶ تا ۲۰ میلیمتر است.
  2. یک محل نصب از استحکام کافی برای تحمل فشار وزنی وارده به پنل های شیشه برخوردار نباشد حتماً باید زیر سازی مناسب از پروفیل ۴۰ در ۸۰ میلیمتر آهنی انجام شود.
  3. نصب دقیق و تراز در یک راستا در سیستمهای نرده شیشه ای نیازمند دقت بالا در تمام مراحل اجرا که شامل اندازه برداری، ساخت زیر سازی، تهیه نقشه های برش و ساخت پنل شیشه ای و انجام نصب کامل پروژه است.

نرده شیشه ای

مزایای سیستم های نرده شیشه ای:

  1. فضا را باز می کند و دید را افزایش می دهد

نور و دید از دغدغه های اصلی در طراحی فضای نشیمن هستند. سیستم های نرده شیشه ای راه حلی مقرون به صرفه و همه کاره برای این چالش های طراحی ارائه می کنند. برای باز کردن هر فضایی مانند راه پله، اطراف ووید یا استخر در حیاط خلوت یا محل کارتان نرده شیشه ای اضافه کنید . نرده های چوبی یا فلزی می توانند حجیم باشند، دید را کاهش دهند و حتی مانع از ورود نور خورشید به اتاق شوند. سیستم های نرده شیشه ای با این حال طراحی شفافی را ارائه می دهید که به نور طبیعی خورشید اجازه می دهد به داخل تابش کند و فضا را بسیار بازتر و روشن تراحساس کنید.

یکی از بهترین مکان ها برای نصب سیستم نرده شیشه ای برای افزایش دید، اطراف تراس و بالکن است. آیا نرده های شما جلوی دید را می گیرد؟ آیا دوست دارید از روی بالکن و تراس خود منظره یا فرزندان خود را بهتر ببینید؟ نصب نرده های شیشه ای ، مانع دید شما را از بین می برد و به شما این امکان را می دهد که بهتر از منظره اطراف خود لذت ببرید.

نرده شیشه ای

  1. نیاز به نگهداری کمی دارد

برخلاف نرده های چوبی، سیستم های نرده شیشه ای نیاز به نگهداری کمی دارند. در کاربردهای داخلی، سیستم های چوبی برای حفظ رنگ و درخشش خود نیاز به پرداخت و لکه گیری مداوم دارند. هنگامی که نرده های چوبی بیرون هستند، تعمیر و نگهداری آنها افزایش می یابد. قرار گرفتن در معرض آفتاب، باد و آب باعث می شود که نرده های چوبی به سرعت در حال پوسیده شدن باشند. نرده های شیشه ای نیاز به تعمیر و نگهداری منظم ندارند. به سادگی تمیز کردن با آب و صابون باعث می شود که نرده شیشه ای فوراً به نظر جدید برسد.

  1. ایمنی و دوام را ارائه می دهد

سیستم های نرده شیشه ای علاوه بر طراحی مدرن، ایمن و بسیار بادوام هستند. نرده های شیشه ای راهی برای اطمینان از ایمنی در بالکن ها و راه پله ها فراهم می کند و از احتمال سقوط جلوگیری می کند. آنها همچنین هنگام نصب در فضای باز از عناصر خارجی محافظت می کنند. سیستم های نرده شیشه ای به عنوان یک مانع در برابر بادهای شدید، باران و بارش برف سنگین عمل می کنند.

نرده‌های شیشه‌ای در اثر قرار گرفتن در معرض آب خوردگی و رطوبت تغییر رنگ نمی‌کنند، در اثر دماهای شدید ترک نمی‌خورند یا به دلیل عوامل متعددی تغییر شکل نمی دهند. پانل های شیشه ای سکوریت به گونه ای طراحی شده اند که برخلاف سطوح چوبی در برابر تمام عوامل محیطی احتمالی مقاومت کنند. پس از چند سال، نرده های چوبی به طور کلی فرسوده می شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند اما نرده های شیشه ای دوام بسیار خوبی دارند و برای مدت زمان طولانی تری عالی به نظر می رسند.

نرده شیشه ای

  1. قابل تنظیم در هر فضایی

سیستم های نرده شیشه ای بسیار قابل تنظیم هستند و به هر فضا اجازه می دهند منحصر به فرد طراحی شود. چه به دنبال یک اتاق کاملا باز باشید و چه می خواهید کمی حریم خصوصی داشته باشید، نرده شیشه ای را می توان متناسب با این نیازها ایجاد کرد. با تغییر شکل، اندازه و شفافیت، شیشه را سفارشی کنید. برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، سطح شیشه را تار یا مات کنید.

خصوصیات نرده های شیشه ای

  • افزایش نور

شیشه های به دلیل شفافیت ذاتی نور طبیعی را از خود عبور داده و در روشن تر شدن داخل ساختمان موثر هستند. سهولت نظافت و عدم نیاز به سرویس مداوم در نرده شیشه ای باعث شده تا همیشه نور بدون هیچ مانعی در بالکن یا راه پله حضور داشته باشد.

برخلاف سایر مدل های نرده فلزی و چوبی که نیاز به نگهداری مداوم دارند و مانع فیزیکی در مسیر حرکت نور هستند این محصول نگهداری خاصی ندارد و در مسیر نور مانع ایجاد نمی کند.

  • ایمنی

با نصب جان پناه یا هندریل شیشه ای در ساختمان یک حفاظ راه پله یا حفاظ بالکن ایمن خواهید داشت. و خطر سقوط افراد را از ارتفاع به اندازه زیادی کاهش می دهد. حفاظ های شیشه ای از نوع سکوریت و لمینت هستند که بسیار مقاوم بوده با ایمنی بالای خود امنیت رو به راه پله و بالکن میدهند.

نرده شیشه ای
نرده شیشه ای

در بیشتر نرده و حفاظ های فلزی و چوبی به دلیل وجود گارد های افقی جایی برای بالا رفتن کودکان از روی نرده وجود دارد. به همین دلیل خطر سقوط در این نرده ها همیشه یک مشکل است. به خاطر همین مشکل سیستم های نرده شیشه ای از نظر ایمنی و مراقبت از نرده های فلزی و چوبی مناسب تر هستند.

در نرده های شیشه ای هیچ گارد فلزی یا چوبی افقی که امکان بالا رفتن از آنها وجود داشته باشد کار گذاشته نشده به همین دلیل از نظر ایمنی مناسب استفاده در مکان های شلوغ مانند مراکز تجاری و معرفی عمومی است. بر اساس قوانین ایمنی ساختمان ارتفاع نرده شیشه بالکن نباید از ۱۱۰ سانتی‌متر کمتر باشد و نوع شیشه ها باید سکوریت لمینت شده باشد.

  • نصب در آسان در کمترین زمان

مزیت مهم دیگر نرده شیشه ای سادگی نصب آن و زمان کوتاه برای این کار است. با اتصالات و یراق آلات آلومینیومی و استیل استاندارد به راحتی می توان در مدت زمان کوتاهی نرده شیشه ای را نصب کردو قطعات نرده شیشه ای از قبل ساخته شده و در محل پروژه نیازی به انجام کار نیست و تمام اجزای نرده به وسیله بولت و پیچ به یکدیگر متصل می شود

  • قیمت مقرون به صرفه نرده شیشه ای

از نظر اقتصادی این محصول به دلیل عدم نیاز به نگهداری مداوم و بازسازی و ماندگاری دائم هزینه تمام شده آن نسبت به قیمت نرده های فلزی که به صورت مداوم به رنگ شدن نیازمند هستند پایین تر و مناسب تر است. قیمت مناسب نرده شیشه ای نوع و ضخامت شیشه ها و سیستم قطعات و یراق آلات است و برای هر پروژه های گزینه ویژه‌ای در محدوده بودجه تعیین شده ارائه می دهد.

نرده شیشه ای
نرده شیشه ای

انواع شیشه در سازه های نرده شیشه ای

به صورت استاندارد در راه پله برای ساختمان های مسکونی با تعداد طبقات کم از شیشه سکوریت شده با ضخامت های ۸ و ۱۰ میلی متر در نرده شیشه ای استفاده می شود. در مورد مکان هایی که ارتفاع آنها تا زمین زیاد است مانند بالکن و تراس و پشت بام ها از شیشه هایی با ضخامت و ایمنی بیشتر به نام شیشه سکوریت و لمینت دو لایه استفاده می شود. طول محل نصب نرده شیشه ای ضخامت پنل ها را تعیین می کند. در پرتگاه ها معمولاً از شیشه سکوریت و لمینت ۱۶ و ۱۸ میلیمتر در مدل های اکسپوز و دفنی استفاده می شود. برای هماهنگی بیشتر نرده های شیشه ای با طراحی کلی یک ساختمان از انواع شیشه رنگی , سوپرکلیر و سندبلاست استفاده میشود

شیشه سکوریت چیست؟

در واقع شیشه سکوریت از قرار گرفتن شیشه در کوره های در دمای ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد و سر شدن سریع آن ساخته می شود. شیشه سکوریت از نظر استحکام در مقایسه با شیشه معمولی چندین برابر مقاوم تر است و استحکام آن حداقل ۵ برابر از شیشه خام بیشتر میباشد.

در زمان شکستن شیشه سکوریت به قطعات بسیار ریز بدون هیچ لبه تیز تبدیل می شود. به همین دلیل خطر بریدگی در آن بسیار کم است . این ویژگی شیشه سکوریت سبب شده از آن در نرده های شیشه ای استفاده شود تا ایمنی آنها افزایش یابد.

نرده شیشه ای
نرده شیشه ای

در حالی که نرده های شیشه ای به طور فزاینده ای محبوب می شوند، هنگام طراحی و انتخاب محصول باید به چند نکته توجه کنید:

  • سیستم های نرده شیشه ای اغلب نیاز به تمیز کردن دارند
  • به عنوان یک ماده شفاف، شیشه اجازه نمی دهد تا حریم خصوصی زیادی داشته باشید
  • نرده های شیشه ای برای مواد با کیفیت و بادوام نیاز به سرمایه گذاری دارند

با ما در ارتباط باشید

ما از نزدیک با شرکت ها و کسب و کارها همکاری می کنیم تا به تعیین نیازهای نصب حفاظ و نرده شیشه ای آنها کمک کنیم. در نهایت هدف ما ارائه طیف گسترده ای از نرد های شیشه ای تجاری از جمله: نرده شیشه ای فیکس پوینت، نرده شیشه ای اسپیگئت و نرده شیشه ای دفنی است. ما همچنین اندازه و مشخصات سفارشی شما را با تجربه ای که از کارشناسان صنعت انتظار دارید، انجام می دهیم.

آیا به دنبال نرده شیشه ای هستید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از شروع پروژه خود بدانید.

در حال حاضر شیشه محبوب ترین انتخاب برای نرده های مدرن است. این یک جایگزین پرطرفدار برای نرده های چوبی و آهنی است. نرده شیشه ای تاثیر بصری خیره کننده ای دارد، روشنایی و نورای بودن را به فضا اضافه می کند، فضاها را بزرگتر می کند و جریان نور را تسهیل می کند. حسی از مدرن بودن به خانه می افزاید و زمانی که به درستی طراحی و نصب شود، فوق العاده ایمن و کاربردی است.

  • انواع مختلفی از سیستم های نرده شیشه ای وجود دارد.

راه های مختلفی برای نصب نرده شیشه ای وجود دارد. به سیستم های مختلف نگاه کنید و در نظر بگیرید که چگونه این سبک ها با طراحی و احساس کلی خانه شما مطابقت دارند. پله و ریل تخصصی نرده های شیشه ای داخلی را به 3 دسته اصلی دسته بندی می کند: دفنی، ایستاده و گیره دار.

  • نرده شیشه ای دفنی

نرده شیشه ای دفنی سیستمی است که در آن پانل های نرده شیشه ای در پایه های کامپونت یو شکل پایین محکم می شوند. اساساً شیشه در یک پروفیل یو شکل آلومینیومی داخل زمین وجود دارد. چون نیازی به گیره یا سخت افزار نیست این نرده تمیزترین جذابیت بصری را دارد.

  • نرده شیشه ای خود ایستاده

نرده شیشه ای خود ایستاده (اسپیگات) سیستمی است که در آن پانل های شیشه ای با استوانه های گرد و چهار گوش(اتصالات اسپیگات های فولادی ضد زنگ) محکم می شوند. شیشه دارای سوراخ هایی است که از قبل دریل شده اند، در جای خود تراز شده است و پایه ها پانل را به صورت عمودی به کف محکم می کنند. این می تواند یک سیستم نرده بدون قاب با حداقل سخت افزار بصری باشد. توجه: با توجه به روش بستن، تصمیم به استفاده از این سیستم باید در مرحله قاب بندی گرفته شود، زیرا باید پشتیبان کافی برای نگه داشتن شیشه وجود داشته باشد.

  • نرده شیشه ای گیره دار

نرده شیشه ای گیره دار سیستمی است که در آن پانل های شیشه ای با گیره های شیشه ای نصب شده بر روی میله ها یا گاهی اوقات ستون ها عمودی محکم می شوند. این سیستم امکان استفاده از پایه های آلومینیومی یا استیل را می دهد و اگر می خواهید نمای نرده خود را برجسته کنید اتصالات گیره دار(استیل یا مشکی) به دلیل فراوانی تضاد با شفافیت پنل های شیشه ای مورد نیاز این امکان وجود دارد.

  • ایمنی و قوانین محلی ساختمان را در نظر بگیرید.

مهم است که الزامات ایمنی ساختمانی محلی در منطقه خود را در مورد نوع شیشه ایمن مورد نیاز یا مجاز در نظر بگیرید . آکات پله شیشه ای و نرده شیشه سکوریت شده را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد. شیشه سکوریت نوعی شیشه حرارت داده شده است که باعث افزایش استحکام سطح و تغییر الگوی شکستگی می شود. اگر شیشه سکوریت بشکند، به دلایل ایمنی به شکل مکعب های ریز خرد می شود. شیشه لمینت دو لایه است که با یک لایه میانی pvb  به هم متصل شده اند. این باعث استحکام شیشه و ایمنی بیشتر می شود. در صورت شکستن، یک طرف شیشه خرد می شود و طرف دیگر در جای خود باقی می ماند.

  • نرده شیشه ای نیاز کمی به نگهداری دارد.

نرده های شیشه ای به طور کلی نسبت به محصولات چوبی و فلزی نیاز به نگهداری طولانی مدت کمتری دارند. اما، بسته به سبک زندگی شما، نگهداری روزانه باید در نظر گرفته شود که نرده ها بسیار کثیف به نظر نرسند. یک پارچه نرم، صابون،سرکه و آب تمام چیزی است که برای نگهداری نرده شیشه ای نیاز دارید.

  • بودجه و هزینه را در نظر بگیرید.

نرده شیشه ای به طور کلی قیمت بالایی دارد. در تمام سیستم ها، نرده‌های شیشه‌ای اسپیگات به صرفه‌تر هستند، زیرا پنل های شیشه ای نازک‌تر (10 یا 12 میلی‌متر) و سکوریت باشند. اغلب با فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم و آهن با رنگ الکترواستاتیک برای ساخت پایه ها و اتصالات نگهدارنده پنل ها استفاده می شود.

  • تجربه شرکت و نصاب نرده شیشه ای بسیار مهم است.

نرده شیشه ای آکات گلس با یک سیستم سفارشی ساخته شده، به طور خاص اندازه گیری شده، طراحی و نصب آن سفارشی است. دقت طراحی و نصب برای کیفیت کلی و ایمنی محصول نهایی بسیار مهم است. نصب نادرست نرده نه تنها می تواند چشم زشت باشد بلکه خطرناک نیز هست. شرکتی را انتخاب کنید که تجربه دارد و برای دیدن نمونه هایی از محصولات نهایی به رزمه کاری آنها نگاه کنید.

علاوه بر این، کیفیت یراق آلات و اتصالات که شیشه را در جای خود نگه می دارد در نظر بگیرید. تنوع زیادی در سیستم های آنها وجود دارد که بر ایمنی کلی نرده شیشه ای شما تأثیر می گذارد.  آکات گلس به صورت تخصصی پله های شیشه ای و نرده های شیشه ای ارائه می دهد. این شرکت دارای سابقه درخشانی در عرضه محصولات شیک و قابل اعتماد است.

ایمنی و نگهداری نرده شیشه ای

نرده شیشه ای یک گزینه قوی برای خانه ها و ساختمان های مدرن و امروزی است. افزودن نرده شیشه ای به پروژه شما می تواند به آن ذوق و شوق بیشتری بدهد تا آن را متمایز کند. اما همه می خواهند در مورد دو چیز در مورد نرده های شیشه ای بدانند: ایمنی و نگهداری

آیا نرده شیشه ای ایمن است؟

هنگام استفاده از نوع صحیح شیشه، نرده شیشه ای یک گزینه بسیار امن برای مصارف مسکونی و تجاری است. هنگام بررسی نرده های شیشه ای، خوب است الزامات ایمنی را برای هر یک از جنبه های زیر بررسی کنید:

  • شیشه و ضخامت
  • ارتفاعات نرده
  • هندریل و روی شیشه
  • سطوح نصب

نرده های شیشه ای برای دهه ها مورد استفاده قرار گرفته اند و اغلب آن را در مراکز خرید، استادیوم ها، فرودگاه ها و سایر مکان های شلوغ مشاهده خواهید کرد. به این دلیل است که نرده شیشه ای یکی از قوی ترین، بادوام ترین و ایمن ترین گزینه های نرده موجود است. فرآیند مقاوم سازی شیشه که همه پانل ها تحت آن قرار می گیرند شیشه را تقویت می کند. هنگامی که این پانل ها به درستی نصب می شوند، به خوبی از الزامات ایمنی برای استحکام نرده فراتر می روند.

بسیاری از مردم تجربیاتی با شیشه داشته اند که آنها را در مورد ایمنی نرده های شیشه ای عصبی می کند. همه احتمالاً یک فنجان شیشه ای یا حتی یک پنجره را شکسته اند. اما شیشه ای که در این نوع کاربردها استفاده می شود با شیشه های استفاده شده در نرده های شیشه ای بسیار متفاوت است. تمام سیستم‌های نرده شیشه‌ای با شیشه اصلاح‌شده برای بهبود استحکام کششی و محافظت در برابر شکستگی ساخته شده‌اند - شرایط فنی برای آنها شیشه‌های سکوریت شده و چند لایه (لمینت) است. حتی انواع بیشتری از شیشه وجود دارد، اما ما در اینجا به جزئیات آن نمی پردازیم.

تمام سیستم‌های نرده شیشه‌ای آکات گلس برای اطمینان از ایمنی آزمایشات گسترده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند.

ارتفاع و ضخامت نرده شیشه ای

ارتفاع نرده های شیشه ای از دستورالعمل های مشابهی پیروی می کند که سایر نرده ها تحت قوانین ملی ساختمان و آیین نامه ایمنی آتش نشانی هستند. برای کاربردهای تجاری، استفاده از نرده های شیشه ای لمینت با ضخامت 18 میلیمتررایج است. در فضاهای مسکونی، استفاده از شیشه سوپر کلیر در راه پله ها و دودی در بالکن یا سایر مکان های مسطح معمول است. اگر از نرده شیشه ای خود به عنوان حفاظ استخر استفاده می کنید، اغلب به نرده های بلند تا ارتفاع 110 سانتیمتر نیاز دارد. همیشه بهتر است قبل از سفارش شیشه خود با کارشناسان و بازرسان محلی خود مشورت کنید تا ببینید بهترین ارتفاع برای پروژه شما چقدر است.

با این حال، ضخامت های شیشه توسط سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی کنترل نمی شود. اکثر شیشه های سکوریت دارای ضخامت 10 تا 12 میلیمتر هستند در حالی که بیشتر شیشه های لمینت ضخامت 14 تا 18 میلیمتر دارند. برای سیستم "نرده شیشه ای فریم" از شیشه سکوریت در مقابل "نرده فریم لس" از شیشه لمینت استفاده می شود. شیشه سکوریت معمولاً برای کاربردهای مسکونی و لمینت تجاری استفاده می شود.

سطوح نصب نرده شیشه ای

تنها نکته مهم در ایمنی نرده شیشه ای استحکام ساختار نصب است. پایه‌های نرده شیشه‌ای یا براکت‌های میله نرده شیشه‌ای را می‌توان بر روی سطوح مختلف از جمله بتن، چوب سخت، کامپوزیت و سایر مواد نصب کرد. اما، بسته به ضخامت لایه زیر سطوح محل نصب نرده شیشه ای، ممکن است لازم باشد به جای پیچ ، از روش نصب جوشی استفاده کنید.

هر سناریو متفاوت است، بنابراین همیشه خوب است که با سازنده نرده شیشه ای خود در مورد الزامات مواد نصب و اینکه آیا باید از طریق پیچ و مهره یا جوشکاری استفاده کنید، بررسی کنید.

چگونه نرده های شیشه ای خود را تمیز و نگهداری کنم؟

از آنجایی که شیشه شفاف است و مناظر واضحی را ارائه می دهد، همچنین می تواند آلودگی هایی را که شیشه را کدر می کند، جمع کند. به طور معمول زمان زیادی طول می کشد تا این به یک عامل تبدیل شود، بدیهی است که بستگی به محیط اطراف دارد. اما، با تمیز کردن و مراقبت منظم، شاید چند بار در سال، می توانید نرده شیشه ای خود را در تمام طول سال شفاف و زیبا دارید.

برای تمیز کردن نرده های شیشه ای خود می توانید از همان مواد شیمیایی تمیز کننده ای که روی شیشه ها یا آینه ها استفاده می کنید استفاده کنید. توصیه می کنیم از یک پارچه تمیزکننده میکروفیبر استفاده کنید تا شیشه تا حد ممکن بدون رگه بماند.

اگر نرده شیشه ای شما در نمای بیرون ساختمان است، احتمالاً باید آن را بیشتر از زمانی که اگر داخل ساختمان بود تمیز کنید. اگر نرده‌های شیشه‌ای شما در داخل ساختمان است، تمیز کردن آن به همان اندازه که معمولاً گرد و غبار خانه‌تان را پاک می کنید، باید شیشه‌ها را مانند بقیه خانه‌تان تمیز نگه دارید.

.Copy right © 2017-2024. All right reserved.